Bewustwordingscampagne PostCovid NL
Op Long Covid Awareness Day vroegen we aan onze achterban: "Waar loop je nu het meest tegenaan in het beeld dat andere mensen van post-covid hebben?" We stelden deze vraag omdat veel mensen nog steeds onbegrip en onwetendheid ervaren rondom post-covid, zelfs in hun directe omgeving. Maar liefst 83% van de respondenten gaf aan: "Mensen zien niet aan mij dat ik ziek ben." Hierin zagen wij een belangrijke missie: het onzichtbare zichtbaar maken, zodat het makkelijker wordt om mensen met post-covid beter te begrijpen. Dit najaar lanceren we daarom een bewustwordingscampagne.
De campagne bestaat uit een video die zich op heel Nederland richt, met een heldere boodschap die uitlegt waar mensen met Post-covid tegenaan lopen en begrip vraagt. Daarnaast spelen patiƫnten zelf een actieve, maar laagdrempelige rol: zij krijgen whatsapp kaarten, een origineel medium, die gemakkelijk te delen zijn met hun directe omgeving.
PostCovid NL werkt samen met Studio FIK, een bureau dat veel ervaring heeft met campagnes rondom bewustwording, gedragsverandering en betrokkenheid. Zo bereiken we met elkaar maximaal effect met beperkte middelen. Momenteel is Studio FIK druk bezig met de uitvoering van de campagne, waaronder een foto- en filmshoot, het uitwerken van teksten en het ontwikkelen van animaties. Van wat we tot nu toe hebben gezien, wordt het een heldere campagne met een sterke boodschap die de missie van ons allemaal zal uitdragen. We houden jullie op de hoogte zodra de campagne van start gaat.
De campagne zal gedurende drie maanden te zien zijn via Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Natuurlijk hopen we hiermee zoveel mogelijk mensen te bereiken. Help jij straks ook mee met het delen?